Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trening og fellesskap
Hva tycker ni är den största fördelen med en träningsutmaning som Train To Live? Jag gillar idén att kombinera styrketräning och kondition samtidigt som man får motivation från andra deltagare. Skulle ni själva föredra ett högintensivt pass med löpning och vikter, eller ett lugnare upplägg som är lättare att anpassa efter dagsformen?
Reply
Jag tycker att den största fördelen med en träningsutmaning som Train To Live är att den gör det enklare att hålla motivationen uppe. När man kombinerar styrka och kondition får man dessutom en varierad träning som inte känns enformig. Personligen hade jag nog valt ett högintensivt pass ibland, men tycker samtidigt att det är viktigt att kunna anpassa intensiteten efter dagsformen. Gemenskapen med andra deltagare kan också göra stor skillnad. Jag gillar särskilt upplägget som presenteras på Bjornborg.com
 eftersom det känns inspirerande och lätt att komma igång med.
Reply
Jag håller med om att gemenskap kan göra stor skillnad när motivationen börjar svikta. Jag gillar också att intensiteten går att anpassa efter dagsformen. Det känns som ett smart sätt att skapa en hållbar träningsrutin, samtidigt som variationen mellan styrka och kondition gör passen mer intressanta.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)